Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, Jamillah
TitelRace and college admissions.
A case for affirmative action. 2nd ed.
QuelleJefferson, North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishers (2024), VIII, 316 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN9780786496303 (Taschenbuch); 9781476646886 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Discrimination in higher education; United States; Affirmative action programs in education; Universities and colleges; Admission; EDUCATION / Administration / Higher; SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / American / African American & Black Studies; Erziehung
AbstractIntroduction -- The grim reality -- The professional school Armageddon -- Historical perspective -- The courts and affirmative action -- Rethinking college admissions -- Percentage plans to the rescue -- To be or not to be color-blind -- Can we fix the problem?. "In the United States, elite colleges and universities have largely been reserved for wealthy, predominantly white Americans, closing off access for students of color. Statutory laws have embedded discriminatory tactics into the admissions process, resulting in students of color remaining underrepresented at top-tier universities. Discriminatory practices mandate the need for institutions to prioritize diversity through affirmative action. If legal battles against affirmative action create bans on the policy, many colleges and universities will remain predominantly white institutions. This book takes an historical look at the pivotal role affirmative action has played in higher education. It examines the admissions process through the eyes of a beneficiary of affirmative action and is the first text to share insights on the role eligibility plays in allowing universities to consider race in admitting applicants. Detailed are the different types of affirmative action and how some colleges and universities use the policy as a tool to consider race and ethnicity as part of a holistic evaluation of applicants. This work makes the case that race-conscious admissions practices remain necessary in the fight for racial equity in higher education."Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2024/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: