Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHolmes, Wayne (Hrsg.); Porayska-Pomsta, Kaśka (Hrsg.)
TitelThe ethics of artificial intelligence in education.
Practices, challenges, and debates.
QuelleNew York, NY: Routledge (2022)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367349714 (gebundene Ausgabe); 9780367349721 (Taschenbuch); 9780429329067 (E-Book)
SchlagwörterArtificial intelligence; Educational applications; Moral and ethical aspects; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"The Ethics of Artificial Intelligence in Education identifies and confronts key ethical issues generated over years of AI research, development, and deployment in learning contexts. Adaptive, automated, and data-driven education systems are increasingly being implemented in universities, schools, and corporate training worldwide, but the ethical consequences of engaging with these technologies remain unexplored. Featuring expert perspectives from inside and outside the AIED scholarly community, this book provides AI researchers, learning scientists, educational technologists, and others with questions, frameworks, guidelines, policies, and regulations to ensure the positive impact of artificial intelligence in learning"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: