Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAfful-Broni, Anthony (Hrsg.); Anamuah-Mensah, George Jerry Sefa (Hrsg.); Raheem, Kolawole (Hrsg.); Dei, George J. Sefa (Hrsg.)
TitelAfricanizing the school curriculum.
Promoting an inclusive, decolonial education in African contexts.
QuelleGorham, Maine: Myers Education Press (2021), X, 214 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781975504588 (gebundene Ausgabe); 1975504585 (gebundene Ausgabe); 9781975504595 (Taschenbuch); 1975504593 (Taschenbuch)
SchlagwörterAfrika; Educational equalization; Africa; Education; Aims and objectives; Racism in education; Prevention; Culturally relevant pedagogy; Curriculum planning; Decolonization; Multicultural education; Effective teaching; Critical pedagogy; Teacher-student relationships; Erziehung
AbstractAfricanizing the school curriculum: promoting an inclusive, decolonial education in African contexts: an introduction -- Decolonizing knowledge in the bosom of the "marketplace": Makerere University scholars in the age of the National Resistance Movement's neoliberal policies (1989-2007) -- An antiracist education critique of curriculum policy reform in postapartheid South Africa -- Africanizing the Ghanaian education system: learning through the prism of an Africentric system of thought -- Decolonized curriculum in colonized contexts: assessing Ghanaian public schools' role in the decolonization agenda -- Indigenous African philosophies as a critical thinking pedagogical tool for schooling and education -- Spirituality and self-care among Ghanaian social workers: lessons for Africanizing social work education -- Contexualized role-play, inquiry, and eco-management in teaching environmental education in junior high schools in Ghana -- Global anti-blackness and resistance: implications for educating African learners -- How the mainstream media signified Ben Johnson: a tale of a black Canadian sports hero turned Jamaican villain and the implications for black students -- Rethinking curriculum through critical blackness and African indigenous knowledges: a black educator's response -- Epilogue -- Connecting missing links: a voice from the diaspora.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: