Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Debbie; Callahan, Emily
Titel"I'm the kind of kid who ...".
Invitations that support learner identity and agency.
QuellePortsmouth, NH: Heinemann (2022), XVII, 148 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780325132389 (Taschenbuch)
SchlagwörterDecision making; Study and teaching; Student-centered learning; Choice (Psychology); Identity (Psychology); Agent (Philosophy); Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractAdvancing learner identity and a sense of agency -- Planning for invitations -- Living in fair and caring communities where learners and learning thrive -- What if you could choose where you want to work? -- What if you could choose your own materials? -- What if you could choose to learn more about yourself as a reader? What if you could choose to do what readers do in the world? -- What if you could choose what you want to explore, investigate, and study? What if you could choose how to share your thinking and learning?. "In this book, the authors help teachers see the need for meaningful student choice and scaffold teachers in that work through learning invitations to students. They argue that when we give students opportunities to practice making choices that matter and when we promote authentic learning situations where students have daily opportunities to try things out and reflect on what happened and what they learned, all students have the capacity to develop learning identities, confidence, and a sense of agency"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: