Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKelly, Amy L.
TitelA guide to high-stakes standardized testing in the United States.
A historical overview.
QuelleLeiden: Brill (2022), VI, 102 S.Verfügbarkeit 
ReiheBrill guides to scholarship in education. 9
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN2590-1958
ISBN9789004511729 (gebundene Ausgabe); 9789004511712 (Taschenbuch); 9789004511736 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Educational tests and measurements; History; United States; Evaluation; Public schools; Administration; Education and state; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"High-stakes standardized testing has a long history of exclusion, oppression, power, and control with deep roots in the landscape of American education. In this text, the events and circumstances that have forged the way of high-stakes testing are presented in a straightforward and accessible manner. This history is essential to understanding our current realities of testing in the United States especially as they relate to marginalization and control of certain populations. Furthermore, a historical perspective provides a lens to consider high-stakes standardized testing critically; to unpack the purposes, benefits, and damages of this practice"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: