Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTeodoro, António (Hrsg.)
TitelCritical perspectives on PISA as a means of global governance.
Risks, limitations, and humanistic alternatives.
QuelleNew York, NY: Routledge (2022)Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research on education policy and politics
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781032185774 (gebundene Ausgabe); 9781032185811 (Taschenbuch); 9781003255215 (E-Book)
SchlagwörterProgramme for International Student Assessment; Organisation for Economic Co-operation and Development; Education and globalization; Education and state; Education, Humanistic; Bildungspolitik; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"This volume offers a critical examination of the Programme for International Students Assessment (PISA), focusing on its origins and implementation, relationship to other international large-scale assessments, and its impacts on educational policy and reform at national and cross-national levels. Using empirical data gathered from a research project carried out by the CeiED at Lusofona University, Lisbon, the text highlights connections between PISA and emergent issues including the international circulation of big science, expertise, and policy, and identifies its conceptual and methodological limits as a global governance project. The volume ultimately provides a novel framework for understanding how OECD priorities are manifested through a regulatory instrument based in Human and Knowledge Capital Theory, and so makes a powerful case to search for new humanistic approaches. This text will benefit researchers, academics, and educators with an interest in education policy and politics, international and comparative education, and the sociology of education more broadly. Those interested in the history of education will also benefit from this volume. António Teodoro is Professor of Sociology of Education and Comparative Education at Lusophone University, Portugal. He is also Director of the Interdisciplinary Research Centre for Education and Development (CeiED)"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: