Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDai, Kun
TitelTransitioning 'in-between'.
Chinese students' navigating experiences in transnational higher education programmes.
QuelleLeiden: Brill (2022), XII, 191 S.Verfügbarkeit 
ReiheSpotlight on China. 7
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN2542-9655
ISBN9789004505117 (Taschenbuch); 9789004417113 (gebundene Ausgabe); 9789004505131 (E-Book)
SchlagwörterChina; Australien; Transnational education; Australia; Multicultural education; College students; Student adjustment; Education, Higher; Erziehung
Abstract"This book offers an account of Chinese students' intercultural learning experiences in China-Australia articulation programmes. While these students learn in programmes that Chinese and Australian partner universities collaboratively operate, differences in educational practices still make them encounter barriers. To deal with cross-system differences, some students indicate a positive sense of agency. However, some of them feel disempowered. Notably, many students develop a sense of in-betweenness through learning in such programmes. Based on the investigation, Kun Dai argues that intercultural learning and adjustment in the transnational higher education context may become more complex than other forms of international education"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: