Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollins, Brittany R.
TitelLearning from loss.
A trauma-informed approach to supporting grieving students.
QuellePortsmouth, NH: Heinemann (2022), XXIV, 166 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780325134208 (Taschenbuch)
SchlagwörterStudents; Mental health; Mental health services; Bereavement in children; Loss (Psychology) in children; Grief in children; Children; Counseling of; Teachers; Teacher-student relationships; School mental health services; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractWhen a student is grieving, what's going on?" A look inside the bereaved brain -- "What should I do? How can we help?" A protocol for action -- "Where should I start?" Creating safety in the classroom -- "What should I say?" The courage to connect and communicate with grieving students -- "What about content? How can I teach and talk about loss in class?" Using curricula and classroom discussion to consider grief and mortality -- "What if I mess up?" Repair in caring relationships -- "Is it possible to teach resilience?" Towards hope : a look at grief and growth -- "What if I can't do this?" Compassion fatigue & secondary trauma : protecting the teacher's heart. "From the neuroscience of bereavement to trauma-informed pedagogies, social-emotional learning to teacher-wellbeing, "Leaning from Loss" comprises stories, strategies, and supporting evidence regarding best practices for teaching bereaved students and navigating themes of mortality at school"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: