Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHonigsfeld, Andrea; Dove, Maria G.; Cohan, Audrey; Goldman, Carrie McDermott
TitelFrom equity insights to action.
Critical strategies for teaching multilingual learners.
QuelleThousand Oaks, California: Corwin (2022), XVIII, 99 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781071855065 (Taschenbuch); 9781071855058 (EPUB); 9781071855041 (EPUB); 9781071855034 (PDF)
SchlagwörterEducational equalization; English language; Study and teaching; Foreign speakers; Social aspects; Multilingualism in children; Mulitcultural education; Erziehung
Abstract"Multilingual Learners (MLLs) experienced disproportionate levels of harm throughout the pandemic including loss of family members, loss of family income, higher rates of trauma, and insufficient access to digital technology. At the same time, we must resist the tendency to pathologize these children and to recognize that, despite the degree of harm they experienced, they carry many assets -- not the least of which is the ability to function in multiple languages and cultures. The need for practical, classroom-level strategies for MLLs is especially urgent in a post-COVID world. This ready-to use guide will not only be closely aligned to some essential concepts and practices centering on equity, but will also address how educators serving MLLs in any context can effectively build an asset-based approach as the foundation of an equitable practice. It will offer a much-needed resource for educators who need a thoughtful, research-informed, yet accessible and practical reference"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: