Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGonzalez, Katia (Hrsg.); Frumkin, Rhoda (Hrsg.)
TitelTrauma informed classrooms.
What we say and do matters.
QuelleLeiden: Brill (2021), XXV, 242 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9789004465343 (Taschenbuch); 9789004465350 (gebundene Ausgabe); 9789004465367 (E-Book)
SchlagwörterAffective education; Psychic trauma in children; Psychic trauma in adolescence; Classroom environment; Teacher-student relationships; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"The ability of educators to provide a nurturing environment to support students' cognitive, social-emotional, and physical well-being can impact not only the classroom as a learning space but may also have a long lasting effect on children and families. Educators are seeking ways to become better informed on how trauma can affect learners, individually and as a group, while also searching for evidence based practices to support pedagogical decision-making. This book provides readers with the opportunity to critically reflect upon ways research connects to practice while considering how stressors can be minimized to support students. A special section related to educators' personal and professional growth is also included"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: