Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTavares, Vander
TitelInternational students in higher education.
Language, identity, and experience from a holistic perspective.
QuelleLanham: Lexington Books (2021)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781793641113; 9781793641120 (E-Book)
SchlagwörterKanada; Multilingual education; Canada; Limited English-proficient students; Students, Foreign; Social conditions; Identity (Psychology); Intercultural communication; Stereotypes (Social psychology); Cross-cultural studies; Academic language; Study and teaching; English language; Foreign speakers; College environment; Services for; Erziehung
AbstractA book on multilingual international students in higher education -- Setting the context -- Language, identity and second language learning -- Surveying the community -- Claire: "It's very lonely here" -- Seth: "I wanna go back" -- Pablo: "English is my real life" -- Sabrina: "The world is yours" -- A final collage of portraits. "This book sheds light on lived experience, identity construction, and language acquisition in presenting the portraits of four multilingual international students and of their university. It approaches the students' experiences from a critical and holistic perspective that showcases experiences of challenge, resilience, and success"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: