Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSanden, Sherry; Mattoon, Cassandra; Osorio, Sandra L.
TitelBook talk.
Growing into early literacy through read-aloud conversations.
QuelleNew York: Teachers College Press (2021)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807765708; 9780807765715; 9780807779750 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Language arts (Early childhood); United States; Reading (Early childhood); Activity programs; Literature; Study and teaching (Early childhood); Early childhood education; Teachers; In-service trainning; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractForeword / Mariana Souto-Manning -- Introduction -- Mindset of a Teacher-Learner -- Setting the Stage for Literature Discussions -- Choosing Books That Prompt Involvement in Text Discussion -- Young Children's Responses to Literature -- Literature Discussion as Support for Literacy Skills -- A Holistic Approach to Literature Discussion -- Planning for the Literature Discussion -- Conclusion. "This book envisions the language and learning possibilities of young children's active engagement in literature discussion, which is not often found in books about early read-alouds. This book promotes read-aloud experiences that keep children, their backgrounds, and their experiences front and center. This book shares our journey, as educators and researchers, with a goal to support the learning journey of other early childhood educators. This book includes vignettes from classroom literature discussions as well as conversations between educators"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: