Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inInoue, Asao B.
TitelAbove the well.
An antiracist argument from a boy of color.
QuelleFort Collins, Colorado: The WAC Clearinghouse | Utah State University Press (2021), XVI, 262 S.Verfügbarkeit 
ReihePerspectives on writing
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781646422241 (Taschenbuch); 9781646422371 (E-Book); 9781642151244 (PDF); 9781642151251 (EPUB)
SchlagwörterBiografie; USA; Language arts; United States; Language awareness; Racism in language; Discourse analysis; Violence in language; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractAntiracist endowment -- An introduction -- Language, politics, and habits -- Literacy is (not) liberation -- The yin-yang of literacy -- Racializing language and standards -- Race-judgements and the tacit language war -- The White language supremacy in judgements of intelligence and standards -- The economics of racism -- A languageling of color -- Unsustainable whiteness -- Naming -- I ain't no Horatio Alger story -- Another ending, or let me say this another way. "Above The Well explores race, language and literacy education through a combination of scholarship, personal history, and fiction. Inoue comes to terms with his own languaging practices in his upbringing and schooling while also arguing that there are racist aspects to English language standards promoted in schools and civic life. He discusses how students and other members of society are judged by and through tacit racialized languaging, which he labels White language supremacy, Arguing that White language supremacy contributes to racialized violence in the world today, Inoue explores topics including his experiences as a child playing Dungeons and Dragons with his twin brother, considerations of Taoist and Western dialectic logic, the economics of race and place, tacit language race wars waged in classrooms with style guides like Strunk and White's The Elements of Style, and the damaging Horatio Alger narratives applied to people of color"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: