Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSilva Mangiante, Elaine M. (Hrsg.); Peno, Kathy (Hrsg.); Northup, Jane (Hrsg.)
TitelTeaching and learning for adult skill acquisition.
Applying the Dreyfus and Dreyfus model in different fields.
QuelleCharlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC. (2021), XVI, 333 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdult learning in professional, educational, and community settings
BeigabenIllustrationen; grafische Darstellungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781648025006 (Taschenbuch); 9781648025013 (gebundene Ausgabe); 9781648025020 (E-Book)
SchlagwörterAdult learning; Adult education; Study and teaching; Mentoring in education; Workplace literacy; Anthologie; Career development; Erwachsenenbildung; Erziehung
AbstractPART 1. Introduction to the Adult Skill Acquisition Model -- PART 2. Novice Development -- PART 3. Early Stages Development from Novice to Competent -- PART 4. Development Across the Stages From Novice to Expert or Mastery. "The book, Teaching and Learning for Adult skill Acquisition: Applying the Dreyfus and Dreyfus Model in Different Fields, will fill a unique niche in the field of adult, higher, and workforce education and offer a current volume for scholars and practitioners based on both empirical studies and practice-based research on adult skill acquisition and development. Dreyfus and Dreyfus (1980, 1988, 2004) developed the novice to expert model of skill acquisition that illustrates growth over the course of a person's career in a particular domain. The skill model highlights a learner's movement across six levels of skill development: novice, advanced beginner, competent, proficient, expert, and mastery. This book will present examples of the application of the Dreyfus and Dreyfus model in different fields (i.e., health care, education, law enforcement, business, serious gaming, military, ethics training, etc.) providing insight into how practitioners can develop their skills in their particular domains and how educators can promote this development. This collection will be appropriate for a wide variety of professors, researchers, practitioners, and students in the field of adult, higher, and workforce education"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: