Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarwayne, Shelley
TitelAbove and beyond the writing workshop.
QuellePortsmouth, New Hampshire: Stenhouse Publishers (2021), XIII, 354 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781625314307 (Taschenbuch); 9781625314314 (E-Book)
SchlagwörterEnglish language; Writing; Study and teaching (Elementary); Composition and exercises; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPrologue: Why this book -- Background on writing challenges -- Part 1. Getting Up from Your Desk. Chapter 1: Across-the-globe, Grades 3-5 -- Chapter 2: Quirky questions and biographical sketches, Grades 3-5 -- Chapter 3: Playing favorites, Grades 1-2 -- Chapter 4: Learning from one writer, Grades 1-3 -- Part 2. Camaraderie Among Writers. Chapter 5: Simple scaffolds, Grades 3-5 -- Chapter 6: Curiosity at the core, Grades 2-5 -- Chapter 7: And the award goes to . . ., Grades 4-5 -- Chapter 8: Could it really happen?, Grades 3-5 -- Part 3. Original and High-Quality. Chapter 9: Just for a day, Grades 2-5 -- Chapter 10: Doing what the animals do, Grades 1-3 -- Chapter 11: Imagine If you were a . . ., Grades 1-3 -- Chapter 12: Wearing a mask, Grades 2-5 -- Chapter 13: Doing what they do best, Grades 1-3 -- Chapter 14: Writing with refrains, Grades 1-2 -- Chapter 15: Definitional picture books, Grades 2-5 --Part 4. More Than an Audience of One. Chapter 16: Would you rather . . .?, Grades 3-5 -- Chapter 17: Non-fiction calendars, Grades 1-5 -- Chapter 18: Creating readers' notes, Grades 4-5 -- Chapter 19: Crafting glossaries, Grades 3-5 -- Chapter 20: Research and riddles, Grades 1-5 -- Chapter 21:Eevery day of the week, Grades 2-5 -- Chapter 22: Author scrapbooks, Grades 3-5 -- Part 5. Moving Above and Beyond. Chapter 23: Professional development opportunities -- Concluding Thoughts: On inventing, innovating and inspiring one another. "This book seeks to reinvigorate the teaching of writing by harkening back to the original principles of the writing workshop, offering teachers a meaningful way to teach children how to write with enthusiasm and expertise. The author argues that we must focus again on genuine curiosity, individual choice, big blocks of time, quality conversations, and powerful children's literature"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: