Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeckman, Sherry L.
TitelBlack space.
Negotiating race, diversity, and belonging in the ivory tower.
QuelleNew Brunswick, NJ: Rutgers University Press (2022), X, 179 S.Verfügbarkeit 
ReiheThe American campus
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781978822528 (Taschenbuch); 9781978822535 (gebundene Ausgabe); 9781978822542 (EPUB); 9781978822559; 9781978822566 (PDF)
SchlagwörterMassachusetts; USA; Kuumba Singers; Harvard University; Students; African American college students; Cambridge; African Americans; Education, Higher; Social aspects; Erziehung
AbstractForeword -- Introduction : how do you lift every voice? -- Prelude : (un) safe space and racial diversity in the ivory tower -- Verse I : being black -- Verse II : staying black -- Bridge : nonblack members in the black choir -- Chorus : learning to care -- Coda : lessons from the safe black space -- Appendix A : interview participants -- appendix B : a note on methods -- Acknowledgments. "Protests against racial injustice and anti-Blackness have swept across elite colleges and universities in recent years, exposing systemic racism and raising questions about what it means for Black students to belong at these institutions. In Black Space, Sherry L. Deckman takes us into the lives of the members of the Kuumba Singers, a Black student organization at Harvard with racially diverse members, and a self-proclaimed safe space for anyone but particularly Black students. Uniquely focusing on Black students in an elite space where they are the majority, Deckman provides a case study in how colleges and universities might reimagine safe spaces. Through rich description and sharing moments in students' everyday lives, Deckman demonstrates the possibilities and challenges Black students face as they navigate campus culture and the refuge they find in this organization. This work illuminates ways administrators, faculty, student affairs staff, and indeed, students themselves, might productively address issues of difference and anti-Blackness for the purpose of fostering critically inclusive campus environments."--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: