Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenParsons, Seth A. (Hrsg.); Vaughn, Margaret (Hrsg.); Duke, Nell K. (Vorw.)
TitelPrinciples of effective literacy instruction, grades K-5.
QuelleNew York: The Guilford Press (2021), XVIII, 334 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781462546077 (gebundene Ausgabe); 9781462546046 (Taschenbuch)
SchlagwörterLanguage arts (Elementary); Literacy; Anthologie; Effective teaching; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPrint- and text-rich classroom environments / Allison Ward Parsons and Christy Irish -- Well-managed and efficient literacy learning environments / D. Ray Reutzel and Sarah K. Clark -- Literacy teaching for equity / María Paula Ghiso, H. Gerald Campano, and Ankhi G. Thakurta -- Phonemic awareness and phonics / Evan Ortlieb, Susan Schatz, and Kathy Ganske -- Reading fluency / Chase Young, Timothy Rasinski, and Shelly Landreth -- Comprehension and vocabulary / Douglas Fisher, Nancy Frey, and Rachelle S. Savitz -- Assessment / Dixie Massey -- Appropriate intervention / Ying Guo and Allison Breit -- Effective differentiation / Steven J. Amendum and Kristin Conradi Smith -- Explicit instruction / Dana A. Robertson -- Using discussion to support literacy learning / Jacquelynn A. Malloy and Leslie D. Roberts -- Writing-reading integration / Zoi A. Philippakos -- Literacy in the disciplines / Cynthia H. Brock, Vassiliki (Vicky) I. Zygouris-Coe, Andrea Hayden, Joshua Montgomery, Kathleen Kniss, and Katherine Muir Welsh -- Arranging for reading engagement / Gay Ivey and Erika S. Gray -- Authentic, challenging tasks / Roya Q. Scales -- Autonomy-supportive classroom environments / Samantha T. Ives, Madelyn Stephens Wells, and Seth A. Parsons -- Culturally relevant pedagogy and multiliteracies / Jennifer D. Turner, Chrystine Mitchell, and Olivia A. Murphy -- Critical approaches to text / Grace Enriquez -- Integrating digital technology / Amy C. Hutchison -- Adaptive teaching / Margaret Vaughn -- Reflective practice / Mary McGriff and Michelle Rosen -- Teachers as lifelong learners / Aimee L. Morewood and Julie W. Ankrum. "What are the principles that every elementary teacher must learn in order to plan and adapt successful literacy instruction? This concise course text and practitioner resource brings together leading experts to explain the guiding ideas that underlie effective instructional practice. Each chapter reviews one or more key principles and highlights ways to apply them flexibly in diverse classrooms and across grade levels and content areas. Chapters cover core instructional topics (phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, and comprehension); high-quality learning environments; major issues such as assessment, differentiation, explicit instruction, equity, and culturally relevant pedagogy; and the importance of teachers' reflective practice and lifelong learning"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: