Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenReneau, Clint-Michael (Hrsg.); Villarreal, Mary Ann (Hrsg.)
TitelHandbook of research on leading higher education transformation with social justice, equity, and inclusion.
QuelleHershey, PA: IGI Global (2021), 423 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdvances in higher education and professional development (AHEPD) book series
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781799871521 (gebundene Ausgabe); 9781799871545 (E-Book)
SchlagwörterHandbuch; USA; Educational leadership; Social aspects; United States; Education, Higher; Aims and objectives; Social justice and education; Educational equalization; Inclusive education; Discrimination in education; Erziehung
AbstractUnlimiting perspectives: Considering systemic assumptions and the implications of action & inaction -- Disrupting structural whiteness in higher education: A path to critical institutional change -- Leadership is political: Social justice and college student government -- Encontrando Comunidad -- Relationships and ambiguity: Using authentic relationships to be comfortable with discomfort -- Curriculum for compassion -- Leadership redefined: Navigating power & privilege for white women administrators in higher education -- Fostering and developing culturally aware mentorship practices: Connecting people and promoting action to dismantle institutional barriers to equity and inclusion -- Empowering educator allyship by exploring racial trauma and the disengagement of Black students -- Surviving the continued assault of cultural centers: Building capacity during crisis -- Resistance through praxis -- Ichigo-Ichie how impactful racial justice and transformational changes begin with the urgency of making each encounter meaningful in higher education. "This book provides insight from a variety of leaders in the education field that are influenced by the innate identities they carry and the desire to eliminate barriers within academia using diverse frameworks for sustainable equity and inclusion-focused practices and policies on college campuses"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: