Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKelly, Suzanne; Dobler, Elizabeth
TitelTechnology with intention.
Designing meaningful literacy and technology integration.
QuellePortsmouth, NH: Heinemann Publishing (2021), X, 86 S.Verfügbarkeit 
ReiheNot this, but that.
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780325118659 (Taschenbuch)
SchlagwörterComputers and literacy; Anthologie; Language arts; Computer-assisted instruction; Educational technology; Effective teaching; Intentionality (Philosophy); Erziehung
AbstractIntroduction / Nell K. Duke -- What technology is (and isn't yet) -- Understanding teachers' discomfort with technology -- Acknowledging the digital divide -- How are you currently using technology to teach? -- Inequal access -- Teachers' understanding of tech & effective literacy teaching -- Digital literacy is a teaching expectation -- Inquiry-based learning with tech -- Digital games for literacy learning -- Technology paired with instruction works best -- Universal design for learning (UDL) with technology -- The technology-integrated planning cycle -- Guidelines for using and choosing tech tools -- Where does technology lead us now? -- Intentionality is critical -- Addressing the digital divide -- Will technology deepen students' learning experience? -- Digital reading to build background knowledge -- Digital tools that enhance metacognition -- Digital collaboration -- Digital publishing -- Monitoring for engagement and purpose -- Afterword / M. Colleen Cruz. Most teachers either forgo technology ("teaching without tech") and/or submit to "tech without teaching"--school initiatives of skill and drill ed tech programs (Xtra Math, Raz Kids, Accelerated Reader, etc.). There isn't enough teacher and student initiated use of technology as a flexible, content-specific tool. This book shows how technology tools can increase access and choice in literacy learning"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: