Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenApugo, Danielle L. (Hrsg.); Mawhinney, Lynnette (Hrsg.); Mbilishaka, Afiya (Hrsg.)
TitelStrong black girls.
Reclaiming schools in their own image.
QuelleNew York, NY: Teachers College Press (2021), VII, 136 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807764527 (Taschenbuch); 9780807764534 (gebundene Ausgabe); 9780807779163 (E-Book)
SchlagwörterUSA; African American girls; Education; Social aspects; Strong black woman stereotype; Sexism in education; United States; Racism in education; Erziehung
Abstract"Strong Black Girls lays bare the harm Black women and girls are expected to overcome in order to receive an education in America. It captures the routinely muffled voices and experiences of these students through storytelling, essays, letters, and poetry. The authors make clear that the strength of Black women and girls should not merely be defined as the ability to survive racism, abuse, and violence. Readers will also see resistance and resilience emerge through the central themes that shape these reflective, coming-of-age narratives. Each chapter is punctuated by discussion questions that extend the conversation around the everyday realities of navigating K-12 schools, such as sexuality, intergenerational influence, self-love, anger, leadership, aesthetic trauma (hair and body image), erasure, rejection, and unfiltered Black girlhood. Strong Black Girls is essential reading for everyone tasked with teaching, mentoring, programming, and policymaking for Black females in all public institutions. Book Features: ·A spotlight on the invisible barriers impacting Black girls' educational trajectories. ·A survey of the intersectional notions of strength and Black femininity within the context of K-12 schooling. ·Narrative therapy through unpacking system stories of oppression and triumph. ·Insights for building skills and tools to make substantial and lasting change in schools"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: