Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLenz, Friedrich (Hrsg.); Frobenius, Maximiliane (Hrsg.); Klattenberg, Revert (Hrsg.)
TitelClassroom observation.
Researching interaction in English language teaching.
QuelleNew York: Peter Lang (2020), 269 S.Verfügbarkeit 
ReiheForeign language pedagogy. 38
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1863-141X
ISBN9783631810910 (gebundene Ausgabe); 9783631816547 (E-Book); 9783631816554 (EPUB); 9783631816561
SchlagwörterObservation (Educational method); English language; Study and teaching; English teachers; Training of; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Classroom observation has become a tool for analysing and improving English Language Teaching (ELT). This book represents the state of the art in language education and classroom interaction research from a data-driven empirical perspective. The micro-analytic, multimodal, and videographic approaches represented here understand classrooms as sites of complex, naturally occurring interaction. The volume demonstrates that the investigation of this communicative setting is the basis for insights into the inner workings of classrooms and the development of strategies for teacher education. The introductory article complements the volume by giving a comprehensive overview of the theories and methods that have come to bear in classroom observation"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: