Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlum-Ross, Alicia (Hrsg.); Kumpulainen, Kristiina (Hrsg.); Marsh, Jackie (Hrsg.)
TitelEnhancing digital literacy and creativity.
Makerspaces in the early years.
QuelleAbingdon, Oxon: Routledge (2020), XX, 201 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367197865 (gebundene Ausgabe); 9780367197889 (Taschenbuch); 9780429243264 (E-Book)
SchlagwörterMaker movement in education; Early childhood education; Computer-assisted instruction; Creative thinking in children; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"One of the most exciting recent interventions that foster children's digital literacy and creative skills has been the advent of 'makerspaces'. This book shares insights from a project examining how young children develop creative skills and digital literacy through 'making.' Using case studies from environments like schools and museums, contributors show how children use hands-on experimentation as they make all kinds of texts and artefacts, using both traditional materials and new ones such as 3D printers. Editors argue that 'making', with its emphasis on play, experimentation and storytelling is uniquely positioned to explore the competencies of young children"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: