Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTimperley, Helen
TitelLeading powerful professional learning.
Responding to complexity with adaptive expertise.
QuelleThousand Oaks,: Corwin, learningforward (2020), XII, 141 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781544361451; 9781544386799 (EPUB); 9781544386812 (EPUB); 9781544386850 (E-Book)
SchlagwörterProfessional learning communities; Teachers; In-service training; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Leading Powerful Professional Learning is a guide for leaders of professional learning grounded in the principle of adaptive expertise. Adaptive expertise describes the way that professionals need to respond in the moment, in a range of contexts, and draw on deep knowledge to make good decisions rather than following a routine or script. Central to this conceptualization of professional learning is the idea that educational improvement is driven by the use of evidence-based inquiry. The authors focus on the skills, attitudes and dispositions of PL leaders who see their role as active problem solvers of complex problems, rather than "prescribers." As such, this approach is entirely congruent with ESSA's and Learning Forward's definitions of professional learning, as well as the work of John Hattie, Vivianne Robinson, and Jenni Donohoo. The book is based on a the results of a five-year research study that was designed to identify and understand professional learning facilitation practices that are associated with positive outcomes for culturally and linguistically diverse students"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: