Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRichardson, Sonyia (Hrsg.)
TitelConquering academia.
Transparent experiences of diverse female doctoral students.
QuelleCharlotte, NC: IAP, Information Age Publishing Inc, Inc. (2019), X, 115 S.Verfügbarkeit 
ReiheContemporary perspectives on access, equity, and achievement
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781641137430 (Taschenbuch); 9781641137447 (gebundene Ausgabe); 9781641137454 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Women doctoral students; Case studies; Fallstudie; United States; Sex differences in education; Doctor of philosophy degree; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Across the country, women are pursuing doctoral degrees at a rate higher than males. While the data indicates that women are now more likely to pursue this advance degree, limited research addresses the real experiences of diverse women who are pursuing a doctoral degree. This book highlights the lived experiences of diverse women who are progressing through a doctoral degree program and the challenges as well as opportunities that they face. These women share unique and transparent experiences of progressing through a doctoral program. Through a narrative approach, Conquering Academia Transparent Stories of Diverse Women Doctoral Students, addresses themes of intersectionality, lived experiences, challenges and opportunities, and adopting an academia mindset. Featured in the Contemporary Perspectives on Access, Equity, and Achievement series, this book shares perspectives of diverse women doctoral students and how their cultural identities assist them with navigating the academic landscape. It also provides insight for current female doctoral students about strategic positioning as a student within the doctoral program and personal necessary transformation in academia. It informs faculty and staff in academia about the experiences of diverse women and how to support their progression and overall retention"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: