Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeels, Micere
TitelCampus counterspaces.
Black and Latinx students' search for community at historically white universities.
QuelleIthaca: Cornell University Press (2019), IX, 224 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781501746888; 9781501747908
SchlagwörterUSA; African American college students; Attitudes; Hispanic American college students; African Americans; Race identity; Hispanic Americans; Ethnic identity; Group identity; United States; College student orientation; Erziehung
AbstractPreface : it doesn't have to be race-ethnicity to be about race-ethnicity -- Outlining the problem -- The impossibility of a colorblind identity : shifting social identities from the margin to the center of or understanding of how historically marginalized students experience campus life -- An ambivalent embrace : how financially distressed students make sense of the cost of college / with Resney Gugwor -- Strategic disengagement : preserving one's academic identity by disengaging from campus life / with Ja'Dell Davis -- Power in the in midst of powerlessness : scholar-activist identity amid racially and ethnically motivated violence / with Elan Hope -- Importance of a critical mass : experiencing one's differences as valued diversity rather than a marginalized threat / with Carly Offidani-Bertrand -- Finding one's people and one's self on campus : the role of extracurricular organizations / with Gabriel Velez -- Split between school, home, work, and more : commuting as a status and a way of being / with Hilary Tackie and Elan Hope -- Out of thin air : when one's academic identity is not simply an extension of one's family identity / with Emily Lyons -- A guiding hand : advising that connects with students' culturally situated motivational orientations toward college / with Tasneem Mandviwala -- (Dis)integration : facilitating integration by carefully attending to difference. "A detailed account of how racial-ethnic identity structures Black and Latinx students' college transition experiences"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: