Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlackburn, Mollie V. (Hrsg.)
TitelAdventurous thinking.
Fostering students' rights to read and write in secondary ELA classrooms.
QuelleUrbana, Illinois: National Council of Teachers of English (2019), XXII, 123 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780814100714 (Taschenbuch); 9780814100721
SchlagwörterLanguage arts (Secondary); Critical thinking; Study and teaching (Secondary); Right to education; Education and state; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractRevolutionary artists : teachers accounts and reflections -- Journalism as a way to foster students rights to read and write about immigration / Tracy Anderson -- Linguistic diversity : strengthening our learning communities / Cat Ragozzino -- Danger of perpetuating stereotypes : Muslim students? rights to literacy in the -- English classroom / Elma Rahman -- Black lives matter : disrupting oppression by identifying hidden narratives in the English language arts classroom / Arianna Talebian -- Resistance, reception, race, and rurality : teaching non-canonical texts in a -white, conservative Montana context / Melissa Horner -- High school students' : rights to read and write as and about LGBTQ people / Lane Vanderhule -- Asking the right questions : bringing disability studies into the high school -- Classroom / Jeff Blair -- Supporting the work of teachers -- An interview with Angie Thomas -- Protecting your student's right to read and writing and yours to teach / Millie Davis -- Adventurous thinking : provocative curriculum and pedagogy, criticality -- Community, and connections / Mollie Blackburn. "Illustrates through classroom practice how advocating for students' rights to read and write can be revolutionary work, discussing topics such as immigration, linguistic diversity, religious diversity, the Black Lives Matter movement, interrogating privilege, LGBTQ people, and people with physical disabilities and mental illness"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: