Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwensson, Stuart J.; Ellis, John; Shaffer, Michael
TitelUnraveling reform rhetoric.
What educators need to know and understand.
QuelleLanham: Rowman & Littlefield (2019), VIII, 143 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475850758; 9781475850765; 9781475850772 (elektronisch)
SchlagwörterUSA; Public schools; United States; Privatization in education; School choice; Educational change; Bildungsgeschichte
AbstractThe primary purpose of traditional public education vs. free market theory -- Primer? primer? we don't need a stinking primer! -- Where in the world is traditional public education? -- The mechanisms sold as education in the free market -- Let's meet two advocates for free market schooling -- The sinkhole that is context of the free market -- Free market ATM's from coast-to-coast -- The public good and traditional public education -- What we don't know about the free market hurts -- Students sold short in the free market -- Subtlety in the free market: "yeah, but" -- The free market is a desperate place; traditional public education to the rescue -- What it takes to climb off the limb. "The scope of this book embraces a dynamic discussion of the value of traditional public education in the US compared with the free market of schooling expressed by privatization/choice education. The theme of this discussion is that without research-based information about free market schooling traditional public educators are out on a limb. Identifying where traditional public education is and how it got there establishes how to think as the primary purpose of traditional public education"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: