Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNuamah, Sally A.
TitelHow girls achieve.
QuelleCambridge, Massachusetts: Harvard University Press (2019), XI, 202 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780674980228
SchlagwörterGirls; Education; Conduct of life; Sex differences in education; Academic achievement; Erziehung
AbstractIntroduction: Letting girls learn -- Becoming safe -- Becoming feminist -- Becoming achievement oriented -- The limits of confidence... -- Conclusion: Letting all students learn. This bold and necessary book points out a simple and overlooked truth: most schools never had girls in mind to begin with. That is why the world needs what Sally Nuamah calls feminist schools, deliberately designed to provide girls with achievement-oriented identities. And she shows why doing so would help all students, regardless of their gender.--Provided by publisher
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: