Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoreau, Marie-Pierre
TitelTeachers, gender and the feminisation debate.
QuelleLondon: Routledge, Taylor & Francis Group (2019), 143 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781138707375; 9781315201436
SchlagwörterFeminism and education; Sex differences in education; Women teachers; Attitudes; Women in education; Sex discrimination in education; Erziehung
AbstractTeaching and the feminisation debate in contemporary times -- A socio-historical approach to the feminisation of the teaching profession -- Gender patterns in the teaching profession in the 21st century -- Teachers professional identities, career choice and gender -- Gender divides in teachers careers and private lives. "Teachers, Gender and the Feminisation Debate critically engages with the claim that teaching is a feminised profession and offers a comprehensive and authoritative analysis of the way gender and power play out in the lives of male and female teachers. Informed by social constructivist, feminist theories of work and education, the book adopts a relational and intersectional approach to gender"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: