Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMfum-Mensah, Obed
TitelEducation marginalization in sub-Saharan Africa.
Policies, politics, and marginality.
QuelleLanham, Maryland: Lexington Books (2018), XVIII, 217 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781498574044; 9781498574051
SchlagwörterSubsahara-Afrika; Education and state; Africa, Sub-Saharan; Education; Social aspects; Children with social disabilities; Educational equalization; Marginality, Social; Africa, Sub-Sahran; Erziehung
AbstractPreface -- Acknowledgments -- Theorizations on marginality and education -- Introduction : marginality and education policy frameworks in sub-Saharan Africa -- Social structures and children's education in sub-Saharan Africa -- Marginality and colonial discourse in sub-Saharan Africa -- Marginality and postcolonial discourse in sub-Saharan Africa -- Marginality and education : linking policy and practice -- Schooling and marginality in a sub-Saharan African context -- Contextual nuances and girls' education -- Educational development and marginalized Zongo Muslim communities -- Decolonizing curriculum to promote learning -- Education, violence, and marginalized children -- Synergies and education collaboration : from policy to practice -- Policy reflections and education of marginalized children -- References -- Index -- About the author.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: