Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFinseth, Carly
TitelTeach like a gamer.
Adapting the instructional design of digital role-playing games.
QuelleJefferson, North Carolina: McFarland & Company, Inc. (2018), IX, 206 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies in gaming
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781476670546
SchlagwörterEducational games; Instructional systems; Design; Role playing; Study and teaching; Fantasy games; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractGames, play and the intersection of learning -- Games and the humanities -- Identity creation and customization: finding one's place in the game -- Simplified subset: learning without risk of failure -- Exploration and discovery -- Achievements and rewards -- How games teach their players -- Role-playing games and instructional design: best practices, heuristics, applications and concluding thoughts. "Digital role-playing games such as Rift, Diablo III, and Kingdoms of Amalur: Reckoning help players develop skills in critical thinking, problem solving, digital literacy and engagement. The author examines both the benefits and the drawbacks of role-playing games and their application to real-world teaching techniques"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: