Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheuermann, Brenda; Webber, Jo; Lang, Russell
TitelAutism.
Teaching makes a difference. 2nd ed. Student ed.
Einheitssachtitel: Autism, teaching does make a difference.
QuelleBoston, MA: Cengage (2019), XXI, 282 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781337564908 (Taschenbuch); 1337564907 (Taschenbuch); 9781337564960
SchlagwörterAutistic children; Education; Autistic youth; Autism in children; Erziehung
AbstractOverview of autism -- Basic behavioral principles and strategies -- Reducing the challenging behavior -- Deciding what to teach: curriculum development -- Teaching: general strategies -- Teaching communication skills -- Remediating deficits in socialization -- Remediating deficits in life skills -- Evidence-based practices for students with autism. Engaging and reader-friendly, this text presents the vital material required by special educators to plan and implement effective programs that meet the needs of students with autism, specifically those who also have intellectual disabilities (ID). You'll find detailed information about evidence-based practices in the field of autism, beginning with an overview that discusses etiology, characteristics, diagnosis, and program considerations, followed by in-depth coverage of evidence-based teaching practices in a step-by-step format. The authors' optimistic viewpoint is grounded in the premise that applied behavior analytical interventions, if well planned and accurately implemented, will increase the potential for each student's independent functioning in integrated settings.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: