Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPanetta, Karen; Williams, Katianne
TitelCount girls in.
Empowering girls to combine any interests with STEM to open up a world of opportunity.
QuelleChicago, Illinois: Chicago Review Press (2018), VIII, 264 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781613739396; 9781613739402; 9781613739419 (EPUB); 9781613739426
SchlagwörterUSA; Girls; Education; United States; Women in science; Science; Vocational guidance; Study and teaching; Technology; Engineering; Mathematics; FAMILY & RELATIONSHIPS / Parenting / General; FAMILY & RELATIONSHIPS / Education; Erziehung
Abstract"There is a place for all girls and young women--not just the science fair winners and robotics club members--in STEM classes and careers. To succeed in science and tech fields today, girls don't have to change who they are. A girl who combines her natural talents, interests, and dreams with STEM skills has a greater shot at a career she loves and a salary she deserves. The authors present compelling research in a conversational, accessible style and provide specific advice and takeaways for each stage of schooling from elementary school through college, followed by comprehensive STEM resources. This isn't a book about raising competitive, test-acing girls in lab coats; this is about raising happy, confident girls who realize the world of opportunities before them"--Provided by publisher.; "Count Girls In encourages parents and other role models to raise authentic young women who have the confidence to put STEM education to work in a way that best serves them and their passions"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: