Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcVee, Mary B.
TitelVideo pedagogy in action.
Critical reflective inquiry using the gradual release of responsibility model.
QuelleNew York: Routledge, Taylor & Francis Group (2018), XIII, 200 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781138039797; 9781138039803; 9781315175638 (E-Book)
SchlagwörterReflective teaching; Interaction analysis in education; Teachers; In-service training; Audio-visual aids; Video tapes in education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractThe genesis of the gradual release of responsibility model -- Learning through a pedagogy of video reflection and the gradual release of responsibility model -- "I never knew I did that until I watched this video!" : establishing a -- Community of practice to support collective reflection, risk-taking, and trust -- What does it mean to reflect on the practice of teaching? -- Taking the long view by focusing on description : examining agency, bias, and the messy parts of teaching -- Using video for reflection as an independent learner in a field-based -- Practicum -- The gradual release of responsibility for self-reflection : transitioning from a literacy coach to a social studies teacher -- Looking beyond what you see : critical inquiry and video reflection through positioning analysis and story -- The gradual release of responsibility model and a pedagogy of video -- Reflection : where to from here?.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: