Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Introduction -- PART 01: UNDERSTANDING RESEARCH. Ian Menter. Reasons for Education Research -- Mary Lou Rasmussen. The role of theory in research -- Hannah Farrimond. The Ethics of Research -- Sean Kelly. Shared principles of causal inference in qualitative and quantitative research -- Joseph A. Maxwell. The Validity and Reliability of Research: A Realist Perspective -- PART 02: PLANNING RESEARCH. Jill Denner, Erica Marsh & Shannon Campe. Approaches to Reviewing Research in Education -- Peter Tymms. Purposes for Educational Research -- Patrick White. Research Questions in Education Research: their neglect, role and development -- Stephen Gorard. An introduction to the importance of research design -- Roger Gomm. A positivist orientation: hypothesis testing and the 'scientific method' -- David Scott. Interpretivism as a Theory of Knowledge -- R. Burke Johnson, Anthony J. Onwuegbuzie, Cornelis de Waal, Tres Stefurak & David Hildebrand. Unpacking Pragmatism for Mixed Methods Research: The Philosophies of Peirce, James, Dewey, and Rorty -- Kathleen Collins. Sampling Decisions in Educational Research: Criteria, Designs, Challenges -- PART 03: APPROACHES TO RESEARCH. Gary McCulloch. Historical Research -- Larry E. Suter. Using International Comparative Studies in Achievement in Educational Research -- Sara Delamont. Ethnography -- Robert Thornberg. Grounded Theory -- Malcolm Tight. Case Study Research -- Alice Sullivan & Lisa Calderwood. Surveys: longitudinal, cross-sectional and trend studies -- Carole J. Torgerson & David J. Torgerson. True Experimental designs -- Mary Brydon-Miller, Maricar Prudente & Socorro Aguja -- Lighting a Spark, Seeing the Light: Educational Action Research as Transformative Practice -- Sandy Oliver & Janice Tripney. Systematic review and Meta-Analysis -- Pamela Sammons & Susila Davis. Mixed Methods Approaches and their Application in Educational Research -- Pamela E. Davis-Kean & Justin Jager. Using Secondary Data Analysis for Educational Research -- Rebecca Eynon. Researching in digital environments -- PART 04: ACQUIRING DATA, Jerry West. Access, Sites and Settings -- Frank Hardman & Jan Hardman. Observation and recording classroom processes -- Amanda Berry & Monica Taylor. Personal experience methods in practitioner research -- Mark Nelson. Multimodality, Meaning and Data Analysis -- Amir Marvasti & Carrie Freie. Research Interviews -- Stacey Bielick. Surveys and Questionnaires -- Stephen G. Sireci and Joshua Marland. Measurement -- PART 05: ANALYSING DATA. Susan Jekielek. Cataloguing and organizing data -- Terri D. Pigott. The Role of Theory in Quantitative Data Analysis -- Jeffrey T. Steedle. Descriptive statistics -- Paul E. Jose & Agnes Szabo. Inferential statistics -- Stephen Gorard. How should numeric data be analysed? -- Barbara B. Kawulich. Coding and Analyzing Qualitative Data -- Myrte Gosen & Tom Koole. Conversation Analysis -- Christoph A. Hafner, Discourse analysis/Critical discourse analysis -- James B. Schreiber & Lyndsie N. Ferrara. Content Analysis -- Betsy McCoach and Sarah D. Newton. Confirmatory Factor Analysis -- Chao-Ying Joanne Peng. Logistic Regression -- Harvey Goldstein. Multilevel modelling for educational data -- Roser Beneito-Montagut. Big Data and Educational Research -- PART 06: REPORTING, DISSEMINATING & EVALUATING RESEARCH. Guillermo Solano-Flores. Generalizability -- Pat Thomson. Writing about research -- Mark Rickinson. Communicating Research Findings -- Inger Mewburn & Pat Thomson. Social media and academic publishing -- Larry E. Suter. Evaluation of and Accountability for Individual and Institutional Research on Education -- Chris Brown. Using Research Findings. The British Educational Research Association (BERA) has worked with SAGE to develop a high quality research methods handbook for students studying education and related areas. The book is published in two volumes and over 1,000 pages. The contributions are listed thematically in six parts, progressing from a background to research enquiry, through planning research, approaches or design, acquiring data, analysis and lastly reporting, disseminating and evaluation. Over 50 authors are included, many highly eminent in their fields. This handbook makes a valuable and authoritative contribution to the research endeavour for all those working or studying in the field of education. [Publisher website, ed].
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.