Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllington, Richard L.
TitelWhat really matters for middle school readers.
From research to practice.
QuelleUpper Saddle River, N.J.: Pearson Education, Inc. (2015), IX, 230 S.Verfügbarkeit 
ReihePearson professional development What really matters
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780205393190; 0205393195
SchlagwörterHandbuch; USA; Reading (Middle school); United States; Handbooks, manuals, etc; Handbooks and manuals; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractReading development in grades 5 through 9 : problems and promise -- Decoding is not the problem (but that is what most remediation targets) -- "It's the words, man" : limited meaning vocabulary and how to improve it -- Read more, read better : addressing a major source of reading difficulties -- Reading with comprehension : understanding "understanding" -- Literate conversation : a powerful method for fostering understanding of complex texts -- Getting the gist of it all : summarization after reading -- Pulling it all together : effective instruction all day long. "The latest from well-known author and literacy expert Richard Allington is intended as the first step in preparing current and future teachers to provide early adolescents with high-quality literacy instruction. What Really Matters for Middle School Readers: From Research to Practice looks at the areas that struggling adolescents find most difficult - meaning, vocabulary (especially for academic words), and inferential comprehension - and focuses on ways to foster accelerated growth. Dr. Allington stresses that through expanding the volume of high-success reading that students experience each day, as well as through the wide variety of additional classroom strategies and methodologies included in the text, middle school students can achieve a working literacy proficiency."--Back Cover.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: