Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBiancarosa, Gina
TitelAdolescent Literacy: More than Remediation
QuelleIn: Educational Leadership, 69 (2012) 6, S.22-27 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterReading Skills; Remedial Instruction; Content Area Reading; Literacy; Adolescents; Faculty Development; Media Literacy; Curriculum Development
AbstractThe challenge of adolescent literacy involves more than providing remediation for students who have not mastered basic reading skills. To become successful learners, adolescents must master complex texts, understand the diverse literacy demands of the different content areas, and navigate digital texts. In this article, Biancarosa reviews what the research says about these three challenges. She advocates that schools revise their curriculums and their professional development to incorporate higher-level literacy in content-area instruction. (Contains 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: