Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Ken
TitelPower, Democracy--and Democracy in Education
QuelleIn: FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education, 54 (2012) 2, S.205-214 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-8253
DOI10.2304/forum.2012.54.2.205
SchlagwörterForeign Countries; Educational Change; Democracy; Power Structure; Work Environment; Educational History; Governance; Educational Environment; United Kingdom (England)
AbstractThis article addresses questions of workplace democracy, particularly in relation to school education. Following Luciano Canfora in treating democracy as "the rule of the many", it traces the post-1945 rise of workplace democracy, and its post-1979 decline. Analysing the constitution of contemporary schooling in England, the article concludes that it has been de-democratised. It suggests, however, that in the increasingly difficult situation in which the neo-liberal project of education finds itself, the efficacy and legitimacy of this system of governance will be increasingly questioned. (Contains 2 notes.) (As Provided).
AnmerkungenSymposium Books. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/forum
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: