Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHungerford-Kresser, Holly; Wiggins, Joy; Amaro-Jimenez, Carla
TitelLearning from Our Mistakes: What Matters When Incorporating Blogging in the Content Area Literacy Classroom
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 55 (2012) 4, S.326-335 (10 Seiten)
PDF als Volltext    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/JAAL.00039
SchlagwörterPreservice Teachers; Student Teacher Attitudes; Teaching Methods; Electronic Publishing; Web Sites; Educational Technology; Secondary School Teachers; Qualitative Research; Computer Uses in Education
AbstractThis manuscript explores the inclusion of blogging as a pedagogical tool with preservice secondary teachers from a variety of content areas. The authors focus on data collected over two and a half years with preservice teachers in the content literacy classroom setting, specifically highlighting the qualitative data collected to determine students' perceptions of blogging as a pedagogical strategy. Once the study is discussed, and qualitative findings outlined, the authors provide suggestions for other practitioners considering the use of blogging in their classrooms. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)