Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbrahams, Ian; Sharpe, Rachael
TitelUntangling What Teachers Mean by the Motivational Value of Practical Work
QuelleIn: School Science Review, 92 (2010) 339, S.111-115 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterTeacher Attitudes; Student Motivation; Student Interests; Hands on Science; Science Education; Secondary School Teachers; Foreign Countries; United Kingdom (England)
AbstractThis article reports on a study of teachers' views on the motivational value of practical work. The findings suggest that what teachers frequently refer to as motivation is, in a psychological sense, better understood in terms of situational interest. The fact that situational interest is unlikely to endure beyond the end of a lesson helps to explain why students need to be continually re-stimulated by the frequent use of practical work. The implication is that simply doing more of the same practical work is unlikely to motivate students towards opting to study science in the post-compulsory phase of education. (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: