Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLucey, Thomas A.; Agnello, Mary Frances; Hawkins, Jeffrey M.
TitelClassical Social Justice: A Philosophical Exploration of the Roots of Social and Economic Inequities
QuelleIn: Multicultural Education, 17 (2010) 3, S.15-23 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-3844
SchlagwörterStellungnahme; Social Justice; History; Philosophy; Decision Making; Socioeconomic Status; Classical Literature; Values; Social Differences; Multicultural Education; Rural Urban Differences; Standards; Educational Policy; Equal Education; Biblical Literature; Educational Philosophy
AbstractFor a socially just community to occur, decision-making must employ respectful procedures that value input from representatives of all economic contexts. By considering philosophical roots of Western societal development, it is possible to gain insight into the systemic processes underlying these circumstances. By understanding these bases, multicultural theorists and researchers may better explore the foundational theories for the societal values and challenge conventional interpretations. In this article, the authors review the origins of modern socioeconomic theories by summarizing the ideas of the classical ancient Greek philosophers, focusing on Aristotle and Xenophon. Afterward, they contrast these views with those of the prominent lower economic class figure, Jesus of Nazareth. Finally, they relate their analysis of these historical philosophies to postmodern education and offer direction for practice. (ERIC).
AnmerkungenCaddo Gap Press. 3145 Geary Boulevard PMB 275, San Francisco, CA 94118. Tel: 415-666-3012; Fax: 415-666-3552; e-mail: caddogap@aol.com; Web site: http://www.caddogap.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: