Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoods, Annie
TitelAn Outside-Inside View of Exclusive Practice within an Inclusive Mainstream School
QuelleIn: Management in Education, 24 (2010) 3, S.115-117 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-0206
DOI10.1177/0892020610375334
SchlagwörterStellungnahme; Sabbatical Leaves; Inclusive Schools; Reflection; Leadership; Mainstreaming; Colleges; Higher Education; Principals; Foreign Countries; Administrative Organization; Children; United Kingdom
AbstractThis article is a reflection on a sabbatical experience in a mainstream school where an inclusive ethos underpinned the curriculum and environmental approaches for all children. The period as acting head teacher raised some challenges for the author in reconciling inclusion for all children and the exclusive nature of some professional and physical spaces available to the community of adults working in the school. It has highlighted some development opportunities for the senior management of the school and its governing body. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: