Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArnot, Madeleine; Pinson, Halleli; Candappa, Mano
TitelCompassion, Caring and Justice: Teachers' Strategies to Maintain Moral Integrity in the Face of National Hostility to the "Non-Citizen"
QuelleIn: Educational Review, 61 (2009) 3, S.249-264 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1911
SchlagwörterAltruism; Integrity; Immigration; Refugees; Moral Values; Social Attitudes; Public Opinion; Teacher Role; Humanism; Teacher Attitudes; Immigrants; Foreign Countries; Secondary School Teachers; Secondary School Students; Student Diversity; Social Justice; Civil Rights; Child Rearing; United Kingdom
AbstractRefugees commonly have just one remaining identity--that of being stateless and statusless. They represent the ultimate "other in our midst". The humanism of our teachers in helping the children of asylum-seekers and refugees is tested by the state, especially its immigration policy. This paper offers preliminary research findings on teachers' concepts of compassion and their responses to the needs of asylum-seeking and refugee children. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: