Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKennedy, Kathryn; Liu, Feng; Dawson, Kara; Cavanaugh, Cathy
TitelWomen in Educational Technology: Content Analysis of AACE Journals 2004-2007
QuelleIn: AACE Journal, 17 (2009) 3, S.155-179 (25 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1551-3696
SchlagwörterFemales; Content Analysis; Journal Articles; Gender Differences; Educational Research; Educational Environment; Educational Technology; Electronic Learning; Women Faculty; Women Scientists
AbstractProfessional qualifications for men and women are equivalent across disciplines, however, women tend to be underrepresented in technology-related fields. The purpose of this study is to analyze the content of seven journals published by the Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) to explore women's publications in educational technology. Using both classification codes from Waxman et al. (2002) and AACE, a content analysis of 702 articles was completed. Data show that, while women are closing the gender gap, there is still considerable progress to be made. (Contains 6 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAssociation for the Advancement of Computing in Education. P.O. Box 1545, Chesapeake, VA 23327-1545. Tel: 757-366-5606; Fax: 703-997-8760; e-mail: info@aace.org; Web site: http://www.aace.org/pubs/aacej
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AACE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: