Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Helen R.
TitelThe Freedom to Question: Challenges in School Libraries
QuelleIn: School Library Monthly, 26 (2009) 3, S.48-49 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2166-160X
SchlagwörterSchool Libraries; Librarians; Intellectual Freedom; Library Materials
AbstractMany school librarians fear a challenge to the resources in their libraries. This article begins a three-part series on challenges to resources in school libraries. It focuses on an overview of the definition of a challenge, what is challenged, and why, as well as what, happens during a challenge. The second part will explore the concept of whether a school librarian can "challenge-proof" the collection and will include a checklist for preparing for a challenge. The series will conclude with a discussion of what happens after a district completes its reconsideration process. (ERIC).
AnmerkungenLibraries Unlimited. Subscription Department, 88 Post Road West, Westport, CT 06881. Tel: 888-371-0152; Fax: 203-454-8662; Web site: http://www.schoollibrarymedia.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Library Monthly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: