Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMilne, Harry
TitelThe Development of Talent in Young Adults with Williams Syndrome: An Exploratory Study of Ecological Influences
QuelleIn: Australasian Journal of Special Education, 28 (2004) 2, S.79-101 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1030-0112
DOI10.1080/1030011040280206
SchlagwörterConstructivism (Learning); Inclusive Schools; Mental Retardation; Caregivers; Young Adults; Ecology; Talent Development; Case Studies; Interviews; Check Lists; Questionnaires; Music Education
AbstractThis mixed methods study employed comparative, case-study methodology to explore influences affecting the development of musical interests and achievements in eight female and eight male young adults with Williams Syndrome. Components of the "Schoolwide Enrichment Model"; (Renzulli & Reis, 1997b) were used to guide the study. Caregivers completed telephone interviews and checklists from their homes and participants completed a range of interviews and questionnaires while attending a 10-day, music, talent development program. Results indicated influences, identified through the ecological model, constructivism and behaviourism that influenced the development of supportive, inclusive school communities that may have affected the development of the participants and their musical potential. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australasian Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: