Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbu-Rabia, Salim; Taha, Haitham
TitelPhonological Errors Predominate in Arabic Spelling across Grades 1-9
QuelleIn: Journal of Psycholinguistic Research, 35 (2006) 2, S.167-188 (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0090-6905
DOI10.1007/s10936-005-9010-7
SchlagwörterSemitic Languages; Spelling; Phonology; Error Patterns; Error Analysis (Language); Elementary School Students; Secondary School Students; Language Acquisition; Skill Development; Difficulty Level
AbstractMost of the spelling error analysis has been conducted in Latin orthographies and rarely conducted in other orthographies like Arabic. Two hundred and eighty-eight students in grades 1-9 participated in the study. They were presented nine lists of words to test their spelling skills. Their spelling errors were analyzed by error categories. The most frequent errors were phonological. The results did not indicate any significant differences in the percentages of phonological errors across grades one to nine. Thus, phonology probably presents the greatest challenge to students developing spelling skills in Arabic. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psycholinguistic Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: