Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmada, Gerald
TitelThe Highly Self-Destructive College Student: Some Clinical, Ethical, and Disciplinary Considerations
QuelleIn: Journal of College Student Psychotherapy, 18 (2004) 4, S.7-24 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-8225
SchlagwörterCollege Students; Ethics; Suicide; Discipline; Medical Services; Mental Health Programs; Self Destructive Behavior; Resident Advisers
AbstractColleges and universities throughout the country are attempting to grapple with large numbers of highly self-destructive students. These students pose not only a danger to themselves but to their peers and the college staff who are responsible for their care and welfare. Ordinarily, in the course of dealing with such students a myriad of rather complicated clinical, ethical, and disciplinary considerations must be faced. It is these considerations that are discussed and analyzed in this paper. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Psychotherapy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: