Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlmarode, John; Almarode, Danielle
TitelEnergizing Students
QuelleIn: Science Teacher, 75 (2008) 9, S.32-35 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterClassroom Techniques; Student Participation; Student Motivation; Science Instruction; Brain; Neurological Organization; Secondary School Science; Learning Activities; Attention; Brain Hemisphere Functions; Secondary School Students
AbstractThe implementation of standards and high-stakes testing has increased the pressure on classroom teachers to cover content in what seems like an ever-shrinking period of time. What if there was a way to help students pay better attention and remember more of their learning that could also reduce teacher stress? This article describes one way to accomplish just that--with energizers in the classroom. Using neuroscience research on how the brain focuses, teachers can apply specific strategies to maximize student engagement and attention. (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: