Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnstone, Christopher J.; Anderson, Michael E.; Thompson, Sandra J.
TitelUniversally Designed Assessments for ELLs with Disabilities: What We've Learned So Far
QuelleIn: Journal of Special Education Leadership, 19 (2006) 1, S.27-33 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1525-1810
SchlagwörterDisabilities; English (Second Language); Educational Change; Academic Accommodations (Disabilities); Testing Accommodations; Research Projects; Formative Evaluation; Special Needs Students; Special Programs; Special Education; Instructional Leadership; Meta Analysis
AbstractEnglish language learners (ELLs) with disabilities are an emerging population in the U.S. and therefore command special attention in assessment systems. Research has demonstrated that "universal design of assessment" approaches are effective in helping to make assessments more accessible for ELLs with disabilities. Special education leaders can tap the expertise of teachers and ELLs with disabilities themselves as ways of improving assessment at the classroom and district levels. (As Provided).
AnmerkungenCouncil of Administrators of Special Education. Fort Valley State University, 1005 State University Drive, Fort Valley, GA 31030. Tel: 478-825-7667; Fax: 478-825-7811; Web site: http://www.casecec.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: